OYTUN BODUR İLE HANDSTAND EL DURUŞU OKULU





TÜRKİYE HANDSTAND OKULU

Çoğumuz Handstand de durmanın ulaşılmaz olduğunu, yaptigimiz YOGA pratiğinin bu duruşu yapmak için henüz yetersiz olduğunu düşünmekteyiz.

Handstand çalışmaları içinizdeki cocugun ortaya çıkartmanın ve eğlenceli bir egzersiz olmasının yanında her gün Handstand pratiği yapmanın sağlığınız içinde çok önemli olduğunu unutmayin. Size bunun ile ilgili 5 sebebi aşağıda detaylandiriyorum.

KİMLER İÇİN

- Eğitim programı 18 yaş ve üzeri için hazırlanmıştır.

- Her seviye yoga öğrencileri için uygundur.

OKULUMUZ DA

- Handstand alanında ustalaşmanızı sağlayacak bir eğitim programı planlanmistir.

- Handstand duruşunu geliştirmek ve güçlendirmek isteyenler için en uygun eğitim programı hazirlanmistir.

- İleri seviyede güç esneklik ve core çalışacağımız bir eğitim programıdır.

OKULUMUZUN FAYDALARI NELERDİR?

- Handstand öğrenmek sadece güç değil, aynı zamanda esneklik, denge ve konsantrasyon geliştirmeye yardımcı olacaktır.

OKULUMUZA KATILMANIZ İÇİN SİZE 5 SEBEP

1) Üst Bedeni Kuvvetlendirir

Hergün belirli sürelerde Handstand yapamaya çalışmak veya yapmak yüksek miktarda omuz, sırt ve kol gücü kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Gücünüzü artırmak için günde 5-10 sn setler halinde toplamda 1 veya 2 dk duvarda veya yardımsız durmanız halinde üst vücut kaslarınızda hızlı değişimi sizde görebilirsiniz.

2) Dengenizi Artırır

Daha önce Handstand de durmayı denediyseniz, kendinizi kaldırabilmek için güçlü olamanızın gerekliğinin yanında en önemlisi de dengeleme becerilerine sahip olmanız gerekmektedir.

Özellikle herhangi bir yardım almadan Handstand yapmayı denerseniz, kaslarınız üzerinde tam kontrol sahibi olmanız ve düşmemeniz için sürekli olarak küçük ayarlamalar yapmanızı gerekmektedir.

3) Ruh Sağlığınızı Artırır

Handstand sadece gücünüzü artırıp denge kabiliyetinizi artırmanıza değil ayrıca sizi mutlu etmeye yarar bunun sebebi kan akışınız tamamen tersine döner ve özellikle beyninize giden kan akışı gergin hissettiğiniz zamanlarda size enerji veriri ve sakinleştirir.

Handstand pratiği yapmak stresinizi azaltmasının yanında stres hormonu olan kortizon hormonu salgılanmasının azalttığı bilimsel olarak ispatlanmıştır. Kısa vadede stresin azldığını göreceksiniz ve zamanda küçük depresyon ve endişe ( anxiety ) hallerinizde azalma olacaktır.

4) Merkez Kontrol Gücünüzü ( Core ) Artırır

Sadece karın kaslarınıza odaklanarak saatler harcamanıza gerek yok – Handstand e çıkarken eğlenebilir ve core gücü de oluşturabilirsiniz.

Baş aşağı durduğunuzda, kaslarınızı stabilize etmeye zorlarsanız, sürekli olarak karın kaslarınızın yanı sıra kalça fleksörleriniz, kalçalarınızı, iç uyluk kaslarınız, oblikleriniz ve Handstand pozunda iken alt sırtlarınız gibi diğer temel kas gruplarınız üzerinde çalışırsınız.

Handstand için her gün antrenman yapmak size dengeli, süper güçlü bir merkez kontrol gücü kazandıracaktır.

5) İskelet ve Kemik Sağlığı, Dolaşım ve Doğru Nefes Almada Yardımcı Olur

Handstand teknik olarak ağırlık kaldırma egzersiz olduğundan, kemiklerinizi güçlendirmeye yardımcı olur, böylece osteoporoza daha az eğilimli olabilirsiniz.

Bunun yanında Handstand omurga sağlığınız için önemlidir. Genel olarak ayakta ve oturarak zamanımızı geçiririz ve ters duruş yaptığımızda omurgada ayakta ve oturarak oluşan sıkışmalar ters yönde bir rahatlama sağlar. Ayrıca omuz, kol ve bilek eklem ve kemiklerinizde olumlu etkisi de çoktur.

Ters duruş yaptığınızda baş aşağı olmanızdan dolayı ayaklarınız ve bacaklarınız üzerindeki basıncı hafifletirken ve aynı zamanda diyaframınızı ters yönde esnetir, bu da ciğerlerinize kan akışını artırır ve daha sağlıklı bir dolaşım için size taze kan gönderir.

Son Gönderiler

Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.



...

Devamını okuyun

Online Yoga Başlangıç Programı

Online Yoga Başlangıç Programı Ceren Bodur tarafından hazırlanan 4 hafta süren 8 derslik bir programdır.

Yogasoul'a gelen yoğun talepler üzerine Yoga Başlangıç programımıza 1 Aralık 2020 tarihinde hem online hem de stüdyomuzda olacak derslerimiz ile başlıyoruz.

Peki programımızda neler öğreneceksin.

...

Devamını okuyun

Handstand Yapman İçin 5 Faydalı Neden

HANDSTAND YAPMAK İÇİN SİZE 5 SEBEP

1) Üst Bedeni Kuvvetlendirir

Hergün belirli sürelerde Handstand yapamaya çalışmak veya yapmak yüksek miktarda omuz, sırt ve kol gücü kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Gücünüzü artırmak için günde 5-10 sn setler halinde toplamda 1 veya 2 dk duvarda veya yardımsız durmanız halinde üst vücut kaslarınızda hızlı değişimi sizde görebilirsiniz.

2) Dengenizi Artırır

Daha önce Handstand de durmayı denediyseniz, kendinizi kaldırabilmek için güçlü olamanızın gerekliğinin yanında en önemlisi de dengeleme becerilerine sahip olmanız gerekmektedir.

Özellikle herhangi bir yardım almadan Handstand yapmayı denerseniz, kaslarınız üzerinde tam kontrol sahibi olmanız ve düşmemeniz için sürekli olarak küçük ayarlamalar yapmanızı gerekmektedir.

3) Ruh Sağlığınızı Artırır


...

Devamını okuyun

Adres

Birlik Mahallesi 486. Sokak No 7 Çankaya Ankara

Telefon

03124950500

Çalışma Saatleri

Haftaiçi : 10:30 - 20:30

Haftasonu: 10:30 - 16:00

E-Posta

info@yogasoul.com.tr

Yabancı kalmayın, bize ulaşın!

İletiniz en kısa sürede değerlendirilerek tarafınıza dönüş sağlanacaktır. İlginiz için Yogasoul ekibi olarak teşekkür ederiz.

Mesajınız başarıyla gönderildi. Teşekkür Ederiz!
Lütfen e-posta adresinizi ve mesajınızı doğru ve yazınız